من از اعتراف به اینکه هنوز هم غذای شاد (Happy meal) مکدونالد (مکدونالدِ ویژهی کودکان) را حتی در اواخر دههی دوم زندگیام دوست دارم، احساس خجالت نمیکنم. حقیقت این است که استراتژی تبلیغاتی مکدونالد برای این محصول، من را در هر سنی به خود جذب میکند، مخصوصا مواقعی که تبلیغ یا بیلبوردی را میبینم که آن همبرگرهای آبدار و سیبزمینیهای سرخ کرده و تُردِ دوران کودکیام را تبلیغ میکند. به راستی استراتژی تبلیغاتی پشت این بیلبوردها چیست؟
حتما بخوانید: جذابترین و بهترین شعارهای تبلیغاتی دنیا کدامها هستند؟
شکی نیست که بسیاری از ما طعمهی (با خوشحالی) استراتژیهای تبلیغاتی یک شرکت یا کسبوکار شدهایم که این استراتژیها ما را به به کالا یا خدمات آنها وادار کردهاند. استراتژیهای تبلیغاتی، ابزارها و کمپینهایی هستند که موفقیت یا شکستِ عملیات یک کسبوکار را رقم میزنند.
برترین روشهای تبلیغاتی
هنگامی که یک شرکت قادر به بررسی نیازهای احساسی مخاطبان خود باشد، وعده میدهد که محصولش میتواند هدف خاصی را برآورده کند یا عملکرد خاصی را انجام دهد. این عملکرد و یا هدف میتواند نیاز عاطفی فرد را در زمینههای زیر پاسخ بگوید:
احساس تعلق به یک گروه خاص یا احساس پذیرفته شدن.
احساس امنیت.
احساس جذاب بودن.
مورد پذیرش خود بودن.
بسیاری از تبلیغ کنندگان محصولات خود را در رابطه با چیزهایی تبلیغ میکنند که مردم از زندگی خود میخواهند؛ مواردی مانند تجمل، ثروت، شهرت، زیبایی، خانواده، یا عشق. آنها اطمینان میدهند که با استفاده از محصولشان، قادر خواهید بود به این خواستههایتان برسید. اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به برخی از محبوبترین و موثرترین استراتژیهای تبلیغاتیای که خودتان هم شاید آنها را دیده باشید.
ترس
ترس یک روش بسیار رایج برای اقناع بسیاری از مردم است. گاهی اوقات شرکتها میگویند اگر محصول یا خدماتشان را ن، ممکن است اتفاقات خیلی بدی برایتان رخ دهد. شرکتها میدانند که مردم از این چیزها هراس دارند:
جذاب نبودن، پذیرفته نشدن، مسخره شدن یا احساس ناامنی.
محصولات زیادی وعده میدهند که شما را از شر چیزهایی مثل بوی بدن، چربیها یا موهای زائد خلاص میکنند. اینها میتواند به فرد کمک کند احساس جذابتر بودن و پذیرفته شدن داشته باشد.
خانوادهی ایدهآل
خانوادهی ایده آل - استراتژی تبلیغاتی
به طور کلی، خانوادهای که در آگهیهای بازرگانی یا در تابلوهای تبلیغاتی میبینید، از افراد جذابی تشکیل شدهاند که به نظر میرسد کاملا با یکدیگر همراه هستند. این یک استراتژی تبلیغاتی محبوب برای نشان دادن خانوادهای ایدهآل است، به این امید که مردم باور کنند یک محصول و یا خدمت خاص برای آنها به همان صورت یک خانوادهی ایدهآل را به وجود میآورد.
فاکتور «باحال بودن»
همهی ما میخواهیم جذاب یا به قول معروف «باحال» به نظر برسیم و متخصصان دنیای تبلیغات هم به خوبی از این میل ما آگاهند. به همین دلیل شرکتها سعی دارند شما را متقاعد کنند که اگر از محصولشان استفاده نکنید، مزیتها و خصوصیات «باحال بودنِ» خود را از دست میدهید یا اینکه دیگر «فاکتور زیبایی» را نخواهید داشت.
منبع:
بازار مشخص تبلیغاتی ,استراتژی ,مردم ,تبلیغ ,شرکتها ,ایدهآل ,استراتژی تبلیغاتی ,خانوادهی ایدهآل منبع
درباره این سایت